Ткаченко прогнозує суттєві зміни на ринку медіа після війни: виживуть найсильніші
Таку думку він висловив під час спільного заходу Медіацентру Україна та UnitCity для представників медіа «Редколегія. Офлайн», повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Зміни будуть надзвичайно суттєві. Я не знаю, скільки каналів залишиться. Думаю, меншість. Вважаю, що більшості треба звикати до того, що зарплати будуть удвічі менші у тих, у кого залишиться робота. Інша сторона обнадійлива, що професіонали, які виросли в Україні, зможуть знайти роботу в інших місцях», - сказав Ткаченко.
За його словами, наприклад, рекламний телевізійний ринок після 24 лютого впав на 90%, тож очевидним є висновок, що навіть після завершення бойових дій та перемоги, потрібно буде щонайменше 3-4 роки, аби він оговтався. "Це означає, що зміни варто робити зараз, вони зараз відбуваються у вигляді негативному, звільнень та усього іншого, але без перспективи розвитку на подальше. Розуміємо, що непереливки буде не тільки телевізійним каналам, але й онлайн-медіа, де падіння менше. Там десь 60-70% , але зміни зачеплять їх також. Буде зменшено кількість онлайн ЗМІ. Безперечно, виживуть тільки найсильніші, і то їм доведеться перейти на зовсім інші моделі. Тому без підтримки наших західних партнерів провідних українських медіа, думаю, ми ризикуємо до кінця року втратити величезну кількість медійних ресурсів України», - сказав глава МКІП.
Урядовець наголосив, що нині із колегами обговорює так званий маркетинговий рік інформаційного Рамштайну за двома напрямками. Зокрема, координація роботи колег із вільного світу в протидії російській дезінформації, а також створення незалежного фонду, який би реагував на запити українських медіа стосовно гарантій та фінансової допомоги ЗМІ. «Думаю, без цього кроку вижити фактично буде неможливо. Розуміння з боку наших колег міністрів з ЄС та колег з Америки й Канади існує. Тепер варто усе це зібрати докупи для того, щоб найближчим часом (а ми плануємо десь у вересні) реалізувати такий проєкт. Бо іншого варіанту вберегти кадри, вберегти інформаційний фронт, тих людей, які воюють зараз тут в Україні, а не там десь, створюючи контент, а тут зараз в Україні, буде дуже важко», - сказав Ткаченко.
На думку глави МКІП, ситуація, яка склалася нині, є набагато важчою, аніж ті, які доводилося пережавати медіа під час фінансових криз. Це призведе до повної зміни медіаландшафту в Україні.
Водночас він зазначив, що раніше каналів було забагато, і за цей час було створено велику кількість якісного контенту. Йдеться не тільки про новини, а й про серіали та програми.
«Український телевізійний ринок був якісно на голову вище більшості східноєвропейських ринків, де існувало по 2-3 телеканали», - додав він.
Як повідомлялося, 24 лютого російська федерація розпочала новий етап війни проти України – повномасштабне вторгнення. Сили оборони України чинять запеклий опір російським загарбникам, а журналісти допомагають вести боротьбу на інформаційному фронті.