Більшість медійників вважає, що не кожен поширювач інформації є журналістом
Про це свідчать результати опитування, проведеного фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва, передає Укрінформ.
«Абсолютна більшість опитаних журналістів не погоджується з тезою, що кожен, хто поширює інформацію, може називати себе журналістом. Зовсім не погоджуються 79% і ще 17% швидше погоджуються з таким твердженням. Погоджуються або швидше погоджуються з цією тезою менш як 3% респондентів», - ідеться у повідомленні.
З думкою, що журналіста від інших людей, які продукують та поширюють інформацію, відрізняє те, що він перевіряє інформацію і може відрізнити факти та домисли, погоджуються 94%.
Частою також є думка, що журналіста відрізняє те, що він працює у штаті видання або є незалежним підрядником, - 52%.
Менш популярними є твердження про те, що журналіст має профільну освіту або проходження фахових курсів – 31%, а також, що журналістська діяльність є основною зайнятістю людини й забезпечує її фінансово – 26%.
Основною ознакою належності автора інформації до професії журналіста опитані вважають власний досвід відповідальності автора за інформацію (його репутація) – 82,5%.
Рідше говорять про роботу в штаті ЗМІ – 47% та наявність в автора посвідчення редакції чи видання – 37%.
Основними негативними наслідками купівлі фальшивих посвідчень журналістів та використання їх у корисливих цілях, на думку 91% респондентів, є зниження рівня довіри аудиторії до ЗМІ та погіршення репутації професії журналіста – 85%.
Ще 61% говорять про дезорієнтацію аудиторії, а 49% вважають, що це перешкоджає справжнім журналістам отримувати актуальну інформацію. Думку, що це ні на що принципово не впливає, поділяє близько 1% опитаних.
Експертне опитування проводилося фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва з 28 липня по 15 серпня на замовлення Комісії з журналістської етики та за підтримки International Media Support (IMS). Всього опитано 212 респондентів.
Як повідомляв Укрінформ, понад 40% українців довіряють ЗМІ, де працюють професійні журналісти, 12% віддають перевагу дописам блогерів.