Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Відпочинок на генераторах: як влаштований туризм в Україні взимку 2022-2023

Відпочинок на генераторах: як влаштований туризм в Україні взимку 2022-2023

Укрінформ
Українці прагнуть підтримувати повноцінне життя попри будь-які дії країни-агресора. Серед підтверджень — динаміка продажів у туристичному секторі.

Бажання мандрувати перемагає негаразди. Так, у листопаді 2022 року мандрівники замовили на 10%* більше турів рідною країною, ніж за аналогічний період попереднього року. Крім того, у структурі продажів Україна знову повернулась до ТОП-10 (за даними внутрішньої статистики Join UP!) найпопулярніших напрямів.

Раніше уяви про життя суспільства під час війни для багатьох були сформовані художніми творами. Книжковим героям чи кіноперсонажам властива повна відданість моменту — вони можуть не втомлюватись, не відчувати погіршення здоров’я через постійний стрес, не потребувати зміни обстановки. Та цього року всі ми зрозуміли, що для реальної людини все працює інакше.

Організму варто давати відпочинок. Це дозволяє набратись енергії та повернутись до роботи з новими силами, що буде тільки ефективніше. Наскільки це актуально саме зараз, видно зі статистики — стабільним лідером серед турів в Україні є санаторний відпочинок. Так, станом на кінець листопада ця категорія подорожей займає 41% від усіх бронювань.

Крім безпосередньо лікування, від відпочинку очікують приємних вражень та заспокоєння. На другому місці за популярністю — гірськолижні курорти (33%), а на третьому — відпочинок у Карпатах (17%). Відправлятись на різдвяні й новорічні свята на захід країни вже давно стало традицією, й мандрівники підтримують її попри будь-які труднощі. 

Незалежно від того, який формат відпочинку вибирають туристи, всі вони очікують, що умови перебування будуть належними. Цього року в Україні чи не головним викликом для цивільних громадян стали перебої з постачанням електроенергії через російські ракетні атаки. Відповідно, один із ключових запитів для готелів — наявність генератора та можливість забезпечувати світло, воду та опалення навіть під час відключень.

Представники туріндустрії відреагували оперативно та подбали про те, щоб надати відпочивальникам звичний рівень комфорту. Наразі більшість готелів за всіма популярними зимовими напрямами оснащені автономними джерелами енергії та готові приймати мандрівників за будь-якої ситуації.

Варто зазначити, що через небажання залишати домашніх улюбленців наодинці під час подорожі, цього року більше українців запитують pet-friendly готелі. Як результат, кількість закладів, що дозволяють розміщення з тваринками суттєво зростає. Також тури частіше бронюють або для однієї людини, або для невеликих компаній (друзі чи родини). Щодо великих групових замовлень, то кількість таких бронювань значно зменшилась.

Період після новорічних свят часто асоціюють зі зменшенням продажів у туристичному секторі. Утім, це не зовсім так. Нагадаю цікавий факт: влітку 2022 року Державне агентство з розвитку туризму (ДАРТ) оприлюднило дані за результатами першого півріччя, де зафіксоване зростання доходу туристичних агенцій.

За перші 6 місяців 2022 року турагенції сплатили до держбюджету на 85% коштів більше, ніж за аналогічний період попереднього року. Та якщо подивитись на цифри детально, то майже вся позитивна динаміка забезпечена двома місяцями — січнем і лютим, тобто до повномасштабного вторгнення росії в Україну.

Післясвяткові подорожі  в попередні роки теж грали відчутну роль . Зараз турів на січень-лютий заброньовано на 30% менше, ніж було торік. Суттєво скоротилась і глибина бронювань — туристи не мають можливості планувати заздалегідь, а тому куди частіше беруть тури «сьогодні-на-завтра».

Серед позитивних тенденцій — повернення інтересу до турів Україною з боку іноземних мандрівників. Наразі спостерігається зацікавленість молдовських туристів до поїздок у Буковель. У майбутньому така тенденція набиратиме обертів.

Непрямим показником загальної зацікавленості є дані щодо вивчення української мови в світі. Як вказано у звіті Duolingo за 2022 рік, понад 1,3 млн людей почали вивчати нашу мову на знак солідарності. Значні показники в Польщі, Німеччині, Ірландії, але також і в далеких країнах — В’єтнамі, Аргентині, Японії. Частина тих, хто зараз зацікавився українською мовою, в подальшому може відвідати Україну.

Щодо українців, то варто відзначити, що зростання попиту зараз лише частково пов’язане з обмеженнями на виїзд за кордон для чоловіків з 18 до 65 років та ускладненням логістики подорожей в інші країни. Не менш важливим фактором є збільшення патріотизму й прагнення дізнатися нове про свою країну, її історію та сучасність.

Саме тому українському туристичному бізнесу необхідно зберегти інфраструктуру та фахівців. Попри значні скорочення продажів (переважно в сегменті закордонних поїздок), Україна має всі шанси стати важливим світовим напрямом у майбутньому.

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-