Колишній власкор Укрінформу випустив посібник «Журналістика інформаційного агентства»
Про це Укрінформу повідомила доктор наук із соціальних комунікацій, науковий рецензент видання, професор Ольга Мітчук.
«Це перше в Україні видання про специфіку функціонування інформаційного агентства, створене практиком на основі його тридцятирічного досвіду роботи в Укрінформі», – сказала Мітчук.
За її словами, автор демонструє, як реалізовують принципи редакційної політики щодо культури написання новини, інтерв′ю, коментаря – найголовніших жанрів інформаційних агентств.
Спираючись на свої та колег публікації в Укрінформі, широку вітчизняну і зарубіжну теоретичну базу, Віктор Мазаний пояснює сутність жанроутворюючого інструментарію новини, який служить для оперативного, достовірного, об’єктивного, збалансованого відображення подій.
Як правильно писати заголовок новини інформаційного агентства, і чому він відрізняється від газетного? Відповідь на це також є у книжці – вказано на функції заголовка, варіанти його синтаксичних конструкцій, доведено, як він логічно виникає із масиву інформації про подію.
Також проаналізовано відмінність між заголовками одних і тих же новин на сайті інформагентства українською та іноземними мовами.
Розкрито методику написання новини, зокрема, головної складової – ліду. Це своєрідний лайфхак, який допомагає висвітлювати те, що відбувається, за стандартами агентств. На набутті вміння формулювати лід звернуто особливу увагу, адже той, хто освоїв це мистецтво, завжди буде успішним, задоволеним від своєї творчої праці – він збагне принадність та красу лаконічного тексту.
«Можна стверджувати, що лід – це маленьке диво журналістики, яке спонукає писати коротко і сильно. Писати коротко не означає писати найгірше. Це означає писати найкраще. Але таке можливе лише тоді, коли створюєш текст усвідомлено, іншими словами, – коли володієш жанром. Світові школи журналістики своїх новачків зобов’язують тижнями писати тільки новини, бо вважається, що інакше журналіст ніколи не стане професіоналом», – зазначає автор у передмові.
Сформульована у посібнику методика передбачає вимоги та обмеження, без виконання яких новина не стане новиною. Важливим є тлумачення інформаційного приводу, розуміння надійності джерел, принципу відокремлення факту від коментаря, значення цитати, ролі контекстів і бекграунду тощо.
Посібник Віктора Мазаного має приклади його новин і коментарів українською та англійською мовами, що в різні роки вийшли на сайті агентства. Вони, а також вміщені тут зразки інтерв’ю автора, демонструють творчу лабораторію якісного медіа.
Ще одним рецензентом посібника є доктор наук із соціальних комунікацій, професор Володимир Садівничий із Сумського державного університету.
Фото: ФБ/ Віктор Мазаний