НАУ готовий забезпечувати Україну безпілотниками
На цьому наголосив в.о. ректора Національного авіаційного університету Володимир Харченко, повідомили Укрінформу у прес-службі університету.
«Всі ті роботи, які проводились в Національному авіаційному університеті протягом років, сьогодні говорять про те, що ми можемо задовольнити практично всі сфери та галузі, які потребують безпілотних літальних апаратів. Залежно від умов експлуатації та дальності польотів ми створюємо літальні апарати та передаємо їх у використання», - стверджує Харченко.
Як повідомили у прес-службі НАУ, ряд моделей безпілотних літальних апаратів виробництва науково-виробничого центру безпілотної авіації «Віраж» НАУ успішно пройшли льотні випробування, мають необхідні характеристики і можуть бути передані у серійне виробництво.
Серед розробок НАУ є літаки різних класів. Перший клас – це так звані «полікоптери» з використанням електродвигуна, які є зручними для застосування. Він вимагає небагато часу для збірки або транспортування. Дальність використання таких апаратів – до 5 км.
Другий клас безпілотників – це літаки типу «Око» з дальністю дії до 40 км в режимі online. Висота польоту близько 1 км.
Третій клас безпілотників – «Жайвір». Дальність дії до 800 км з тривалістю польоту до 8 годин. У польоті літак майже непомітний, проте через наявність поршневого двигуна його можна почути. У цьому випадку звук усувають за допомогою спеціальних глушників. Конструкція пройшла успішне випробування в зоні бойових дій на сході України.
Четвертий клас – двомоторні літаки з допустимою висотою у 6 км та дальністю до 2х тисяч км. Тривалість польоту – 18 годин. Даний тип літака може перевозити до 70 кг навантаження.
Клас літаків типу «Небесний патруль» вагою в 150, 200 та 300 кг. Має можливість нести на собі не тільки фото- та відеоапаратуру, а й інше необхідне цільове навантаження.
Нова розробка Національного авіаційного університету – літак «Гайдамака» (своєрідний камікадзе), який підвішують до масивнішого безпілотника й можуть використовувати як бойовий снаряд.
За словами Харченка, представники авіаційного університету вже працюють над створенням нормативно-правових актів, які регламентуватимуть використання безпілотних літаків.