У Євросоюзі набув чинності Акт із цифрових послуг

У Євросоюзі набув чинності Акт із цифрових послуг

Укрінформ
Акт із цифрових послуг Євросоюзу, який регулює діяльність інтернет-платформ та норми захисту споживачів у цій сфері набув чинності 17 лютого.

Як передає Укрінформ, про це йдеться на сайті Європейської комісії.

«Із 17 лютого Акт із цифрових послуг (Digital Services Act - DSA), зведення правил ЄС, що має на меті зробити інтернет-середовище більш безпечним, справедливим та прозорим, буде застосовуватися до всіх організацій, що виконують посередницькі функції онлайн на всій території ЄС», - йдеться у повідомленні.

За допомогою DSA всі користувачі онлайн-послуг на території ЄС будуть краще захищені від незаконної продукції або контенту та зможуть відстоювати свої права в рамках великих онлайн-платформ, які вони використовують, зокрема, для комунікації з іншими користувачами, поширення інформації або придбання товарів онлайн.

Нові правила поширюватимуться на всі онлайн-платформи, які мають користувачів на території ЄС, за винятком малих компаній, кількість персоналу яких не перевищує 50 осіб, а річний обіг не більше 10 мільйонів євро.

Більш масштабні компанії будуть зобов’язані дотримуватися правил, перелік яких викладений в DSA.

Зокрема, такі великі онлайн-платформи будуть зобов’язані протидіяти поширенню незаконного контенту, відповідних товарів або послуг. У цьому зв’язку вони мають надавати користувачам можливість позначати такий протиправний контент, співпрацювати з організаціями, які спеціалізуються на контролі за якістю інформації.

Читайте також: Google запустить кампанію для протидії фейкам у країнах ЄС

Ще однією принциповою вимогою до великих інтернет-платформ є застосування заходів із захисту дітей, включаючи повну заборону на поширення додатків на основі особистих даних або «профайлу» дитини.

Крім того, інтернет-платформи мають чітко інформувати користувачів про позначки для реклами у своїх інформаційних продуктах, а також надавати інформацію, хто замовляв демонстрацію рекламних додатків та хто заплатив за таку рекламу.

Нові регуляторні правила забороняють рекламну продукцію, яка побудована на чутливій інформації, наприклад, на політичних або релігійних переконаннях, сексуальних преференціях та інших подібних даних.

Важливим є зобов’язання платформ інформувати користувачів про причини модерування контенту, поширеного користувачем, включаючи його видалення, блокування аккаунтів, та надавати користувачу в такому випадку посилання на перелік причин, що міститься у базі даних DSA. При цьому користувачі мають отримати механізм оскарження рішень модератора. Платформи мають оновлювати інформацію щодо власних процедур та правил модерування контенту принаймні раз на рік.

Від серпня 2023 року правила DSA вже застосовуються для 19 дуже великих онлайн-платформ та пошукових систем, до яких звертаються більше 45 мільйонів користувачів щомісяця.

Для нагляду за діяльністю інтернет-платформ, не віднесених до «дуже великих», на рівні членів ЄС створюватимуться структури Координатора цифрових послуг, які діятимуть як незалежний регулятор на території своїх країн.

Читайте також: Єврокомісія почала розслідування проти соцмережі Х

Подібний незалежний регулятор буде створений і на загальноєвропейському рівні. Єврокомісія за участі національних Координаторів цифрових послуг створить Європейську раду з цифрових послуг з метою забезпечення дотримання прав споживачів на всій території ЄС незалежно від того, де розміщуються такі великі інтернет-платформи. Перша зустріч Європейської ради з цифрових послуг відбудеться 19 лютого 2024 року.

Як повідомлялося, після тривалого обговорення країни ЄС погодили Акт із цифрових послуг, який має на меті регулювати діяльність великих інтернет-платформ за спільними правилами, що передбачають захист споживачів та запобігання поширенню забороненого контенту, такого як «мова ненависті», пропаганда насильства, ксенофобії або расизму.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-