Єврокомісія почала розслідування проти соцмережі Х
Як передає Укрінформ, про це йдеться у заяві Єврокомісії.
Зазначається, що на основі попереднього розслідування, проведеного до цього часу, в тому числі на основі аналізу звіту про оцінку ризиків, поданого X у вересні, її звіту про прозорість у листопаді, і відповідей компанії на офіційний запит щодо розповсюдження незаконного контенту в контексті терористичних нападів ХАМАС на Ізраїль, Єврокомісія вирішила відкрити офіційне провадження щодо порушення проти X відповідно до DSA.
Розгляд буде зосереджено на таких напрямках, як дотримання положень DSA щодо недопущення поширення незаконного контенту у країнах ЄС, у контексті оцінки ризиків та застосованих запобіжників; ефективність заходів, які компанія застосовує для боротьби з дезінформацією, зокрема так званих "Community Notes", та суміжних заходів, що мають зменшити ризики для виборчих процесів; прозорість політики платформи, зокрема з точки зору доступності даних для дослідників та підозри в оманливому дизайні інтерфейсу у зв’язку з "синіми галочками".
Компанію потенційно можуть визнати такою, що порушила вісім статей Акту про цифрові послуги.
Наголошується, що це перше подібне розслідування Єврокомісії у зв’язку з новим законодавством.
На наступних етапах можливе запровадження тимчасових заходів або рішення щодо невідповідності законодавству. Також Єврокомісія може прийняти зобов’язання платформи виправити якусь із наявних проблем.
Як повідомлялося, у серпні в ЄС набув чинності Акт про цифрові послуги (DSA), який регулює діяльність на території Європейського Союзу «дуже великих інтернет-платформ», зокрема, зобов’язує їх виконувати заходи із боротьби з дезінформацією та інформаційними маніпуляціями, виявляти та вилучати протиправний контент, пов'язаний із поширенням шкідливої або хибної інформації, мови ненависті або інших даних, що можуть мати негативний вплив на дотримання базових прав та свобод людини.
У жовтні Єврокомісія направила запити до інтернет-платформ Meta та TikTok щодо відповідності їх діяльності законодавству ЄС у сфері медіа, так званого Акту про цифрові послуги (DSA), який зобов’язує «дуже великі» мультимедійні платформи вживати заходи проти поширення дезінформації, шкідливого або агресивного контенту.