росія створює «тіньовий флот» для експорту нафти в обхід санкцій – ЗМІ
Про це з посиланням на західних судноплавних брокерів повідомляє онлайн платформа Businesslend, передає Укрінформ.
Як ідеться в публікації, москва, яка значною мірою покладається на іноземні танкери для транспортування сирої нафти, від початку цього року шляхом прямих чи через підставних осіб закупівель придбала понад 100 танкерів, що раніше переважно обслуговували Іран і Венесуелу, країни, які наразі перебувають під нафтовим ембарго Заходу.
Більшість цих суден експлуатуються по 12-15 років і в найближчі роки підлягатимуть утилізації.
Так, за оцінками західних аналітиків, цього року пов’язані з росією оператори придбали 29 супертанкерів, так званих VLCC, здатних перевозити понад 2 мільйони барелів сирої нафти, 31 танкер розміру Suezmax, спроможних транспортувати близько 1 мільйона барелів кожен, і 49 танкерів Aframax, кожен з яких може перевозити близько 700 000 барелів. При цьому покупці згаданих суден не відомі західним судноплавним брокерам, які багато років працюють на ринку нафтових перевезень.
Зусилля кремля створити «тіньовий флот», ідеться в публікації, спрямовані на подолання міжнародних обмежень на експорт нафти, накладених на росію через війну проти України. Серед них, зокрема, ембарго ЄС на морський імпорт, яке набуває чинності 5 грудня, та встановлення країнами ЄС і «Великої сімки» цінової стелі на морські перевезення російської нафти, після чого найбільші західні страхові компанії перестануть страхувати судна, які транспортують нафту з рф за ціною, вищою 60 доларів за барель.
Західні трейдери переконані, що «тіньовий флот» зменшить вплив антиросійських санкцій, але не усуне їх, особливо в перші місяці після введення цінової стелі росії все одно не вистачатиме танкерів, що призведе до зниження експорту російської нафти.
Як повідомляв Укрінформ, напередодні Європейський Союз та країни G7 погодилися ввести стелю цін на російську нафту на рівні 60 доларів за барель.
Фото ілюстративне