Російські танкери з пальним та бензином є законною військовою ціллю для ЗСУ - експерт
Про це заявив президент Центру глобалістики "Стратегія 21" Михайло Гончар під час дискусії на тему: "Загрози морській безпеці України, ЄС і НАТО та механізми захисту", повідомляє кореспондент Укрінформу.
Гончар зазначив, що Україні вдалося "загнати" Чорноморський флот Росії у східний сектор Чорного моря, але цього недостатньо.
«Знищити його залишки – це завдання, безперечно, актуальне, але воно буде розтягнуте в часі. А створенням ворогу низки серйозних інфраструктурних проблем якраз і займаються Сили оборони України», - сказав Гончар.
Він констатував, що стосовно ураження об’єктів, пов’язаних зі зберіганням паливних ресурсів і нафтопродуктів, які використовуються збройними силами окупанта для ведення агресії проти України, розгорнулася дискусія «не тільки в соцмережах». Зокрема, експерт зауважив, що у контексті кількох пунктів Формули миру Президента Зеленського, які обговорювалися на Саміті миру в Швейцарії, йшлося про те, що на морі не можна нічого уражувати, бо це цивільне судноплавство.
У цьому контексті президент Центру глобалістики "Стратегія 21" зауважив, що коли йдеться про експорт нафтопродуктів, який забезпечує бюджет війни країни-агресора, то тут потрібно розуміти і розрізняти декілька речей.
За його словами, немає жодного сенсу намагатися потопити морські танкери, які везуть сиру нафту, бо, по-перше, це практично неможливо зробити, а по-друге, «сиру нафту ніхто в баки літаків, танків чи автомобілів не заправляє». Інша справа, коли йдеться про танкери-продуктовози, якими Росія возить дизель, бензин для постачання військово-морських і наземних сил і які курсують по Азовському морю і східному сектору Чорного моря, зазначив він.
«Ми пам’ятаємо єдиний прецедент, коли наш ударний дрон 5 серпня 2023 року уразив такий продуктовоз SIG поблизу Керченської протоки, що послужило тригером дискусій про те, що так не можна робити. Як бачимо, більше прецедентів не було, на жаль. На мій погляд, це якраз є законною військовою ціллю, оскільки один із законів ведення війни – це позбавити ворога паливних ресурсів і перервати логістичні ланцюжки. Тому це має робитися й надалі», - заявив Гончар.
Як повідомлялося, 5 серпня 2023 року російський нафтоналивний танкер-хімовоз SIG, який прийшов з Туреччини, був пошкоджений у результаті атаки морськими безпілотниками на відстані 32 миль від Керченської протоки. SIG, який ходить під прапором Росії, доставляв авіаційне паливо з Криму до Сирії, за що США у 2019 році внесли його до санкційних списків.
Фото: Bloomberg