Брифінг-презентація:

Брифінг-презентація: "Оцінка рівня популізму на парламентських виборах 2014 року"

Укрінформ
17 жовтня 12-00    відбувся брифінг-презентація на тему: «Оцінка рівня популізму на парламентських виборах 2014 року». (Зала 1)

17 жовтня о 12-00 відбувся брифінг-презентація на тему:  «Оцінка рівня популізму на парламентських виборах 2014 року». (Зала 1)

Організатори: ГО «Бюро аналітики Тектум».

Учасники: Олександр Сушко - голова правління міжнародного фонду «Відродження»; Олесь Лісничук - експерт «Бюро аналітики Тектум», керівник проекту;  Андрій Стародуб -  експерт «Бюро аналітики Тектум»;  Володимир Нагірний -  експерт «Бюро аналітики Тектум».

Підсумкові матеріали:

Верховна Рада найбільше займається популізмом - опитування Бюро аналітики "Тектум"

Найчастіше за всіх популістські практики застосовує Верховна Рада. Це засвідчило опитування, проведене напередодні парламентських виборів ГО "Бюро аналітики "Тектум".
На цьому наголосив експерт бюро Андрій Стародуб під час презентації опитування в Укрінформі, передає кореспондент агентства.
"Щодо застосування популізму в діяльності інститутів державної влади, то, на думку опитаних експертів, найбільше популістські практики зосереджені у Верховній Раді, меншою мірою - в Міністерстві соціальної політики, МВС та МОУ. Друга група - це Кабмін, Президент і його Адміністрація, Мінекономіки. Найменший рівень популізму - в СБУ та МЗС", - зазначив Андрій Стародуб.
За його словами, опитування стосувалося, зокрема, оцінки 29 партій - учасників нинішньої парламентської кампанії, з особливим акцентом на найбільш значимі з цих партій. І, згідно з опитуванням, найвиразніше популізм проявляється у виголошенні заздалегідь невиконуваних обіцянок - 58%. Понад третину експертів вказали на те, що в нашому політичному дискурсі панує демагогія (40%) і творення образу ворогів з політичних опонентів (32%). Із типів популізму вони відзначили як домінуючі: антиолігархічний (56%), соціальний (50%), безпековий (44%), військовий (34%), що відображає нинішню ситуацію. Натомість тільки 2% експертів вказали, що зараз у виборчій кампанії більш-менш присутній проросійський популізм (2%) і не так видимо розігрується релігійний (12%).
Щодо оцінки впливу війни з Росією на популістську складову політики більшість експертів - 52% - вважають,  що вона збільшила рівень популізму, а 22% - що зробила його максимальним.
"Серед найбільш популістських ініціатив, які виголошуються під час виборчої кампанії, найпопулярніші обіцянки - роздача безкоштовного житла та підтримка малозабезпечених, також лідирує ідея негайного вступу України в НАТО, реприватизації підприємств та повернення радянських заощаджень", - поінформував Андрій Стародуб.
 

Популізм у нинішній виборчій кампанії перетворився на домінуючу технологію - Бюро аналітики "Тектум"

На нинішніх виборах до Верховної Ради популізм досяг свого найвищого рівня. Це засвідчило опитування ГО "Бюро аналітики "Тектум", проведене за підтримки Міжнародного фонду "Відродження".
На цьому наголосив експерт Бюро аналітики "Тектум", керівник проекту Олесь Лісничук під час презентації опитування в Укрінформі, передає кореспондент агентства.
"Популізм перестав бути просто однією з технологій, до якої вдаються учасники боротьби за владу - колективні та індивідуальні політичні актори. Він перетворився на домінуючу, гегемонічну політичну практику. На жаль, після Майдану і наступних трагічних подій, зокрема й військових дій на Сході України, ми констатуємо, що ця кампанія відбувається з найбільшим акцентом саме на практику популізму... Будь-яка політична сила з метою мати конкурентні можливості змушена застосовувати технології популістського гатунку. Чим більшу вагу та електоральну підтримку мають провідні політичні сили, тим більше розвивають свій популістський потенціал", - підкреслив Олесь Лісничук.
Як зазначив експерт Бюро аналітики "Тектум" Андрій Стародуб, згідно з  опитуваннями, основні причини звернення учасників парламентської виборчої кампанії до популістських методів полягали в бажанні підлаштуватися під домінуючі в суспільстві настрої - тобто запит на популізм породжує його пропозицію (66%); а також через відсутність у партій реальних, а не паперових політичних програм (62%), неготовність до відвертого діалогу з громадянами (54%) та до проведення реформ (40%). "36% вважають, що українська політична еліта є просто інтелектуально неспроможною на впровадження більш складних практик, ніж такий поверховий популізм", - сказав він.
Стародуб також зазначив, що експерти (опитування проведене серед 50 експертів - представників академічної та аналітичної спільноти, а також громадських активістів) зробили висновок: еліти максимально безпринципні, вони рвуться у будь-який спосіб потрапити до Верховної Ради і вважають, що популізм - найпростіший спосіб до неї потрапити.
"Щодо заходів, які можуть обмежити масштаби популізму, ключовими є запровадження дієвого суспільного контролю над виконанням політичних партій своїх передвиборчих обіцянок; проведення медійних кампаній, спрямованих на зниження рівня лояльності громадян до популістських обіцянок; загальна популяризація реформаторського дискурсу", - підкреслив Андрій Стародуб.   
Експерт Бюро аналітики "Тектум" Володимир Нагірний додав: учасники опитування вважають, що громадськості треба звернути увагу саме на офіційні програми партій. "Саме за невиконання цих обіцянок до партій, що потраплять до парламенту, можна висувати досить серйозні претензії", - наголосив він.


Відео з прес-конференції:





 

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-