Кількість жінок і чоловіків як спікерів на телебаченні рівна - депутатка
Про це заступниця голови фракції “Слуга народу”, заступниця керівника Комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенія Кравчук розповіла під час презентації дослідження “Гендерний профіль українських медіа” в Укрінформі.
“Стабільність між балансом чоловіків та жінок в медіа наразі тримається. Кількісна перевага жінок в медіа викликана малою заробітною платою, особливо в регіональних медіа, від чого чоловіки не дуже зацікавлені працювати в цій сфері. Проте на владних посадах чоловіки все ж переважають за жінок, починаючи від ланки окремих територіальних громад і рухаючись вище, жінок стає все менше. Натомість на телебаченні кількість спікерів чоловіків та жінок рівна”, – сказала вона.
Голова Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Ольга Герасим’юк зазначила, що дослідження “Гендерний профіль українських медіа” унікальне. “Воно показує, як у медіа формується рівність, і чому жінок більше ніж чоловіків в журналістській діяльності”, – підкреслила вона.
Заступник голови Комітету Верховної Ради з питань свободи слова Євгеній Брагар поділився думкою, що перевага жінок в журналістиці викликана тим, що їх ця професія приваблює більше, ніж чоловіків.
“Панівні посади в медіа, керівники телеканалів та значна більшість зіркових ведучих це чоловіки, пов'язано це з тим, що українське суспільство в багатьох випадках є традиційним. Але з часом це змінюється, і ми докладаємо зусиль, щоб українське суспільство рухалось вперед і щоб жінок сприймали як професійних співробітників, а не як домогосподарок”, – сказав він.
Водночас урядова уповноважена з питань гендерної політики Катерина Левченко наголосила, що ухвалені документи, зокрема стратегія комунікації в сфері гендерної рівності, затверджена урядом в січні 2023 року, а також план заходів її виконання, працюють.
Відповідно до Закону «Про медіа», одним з пріоритетних напрямів роботи Національної ради з питань телебачення і радіомовлення є забезпечення гендерної рівності в медіа та убезпечення громадян України від дискримінації, зокрема за ознакою статі.
Тому Національна рада у співпраці з ГО «Жінки в медіа» розпочала проєкт зі складання гендерного профілю українських медіа. Для цього було проведено анкетне опитування. Загалом проаналізовано дані щодо 206 українських медіа, в яких сумарно працює 4 820 працівників і працівниць. А також підготовлено аналіз щодо гендерної рівності в медіа як перспективи ЄС.
Фото Кирила Чуботіна