Українська "Мрія" святкує 30-річний ювілей
Про це написав Президент Петро Порошенко на своїй сторінці у Facebook.
"Справжній велетень, володар абсолютного рекорду вантажопідйомності – і загалом 240 світових авіарекордів – все це наша легендарна і унікальна «Мрія». Український гігант Ан-225, який за кодифікацією НАТО має ще одне чудове ім'я «Козак». Сьогодні наша «Мрія» святкує 30-річний ювілей!" - написав глава держави.
Як відомо, саме 21 грудня 1988 року здійснив перший випробувальний політ найбільший у світі транспортний літак Ан-225 «Мрія».
Він розроблений київським Конструкторським бюро імені Антонова у 1985-1988 роках. На сьогодні він є найбільшим та найпотужнішим транспортним літаком у світі та існує в єдиному екземплярі. Літак-суперваговик міг узяти на борт 225 тонн вантажу, але під час першого польоту на його борту був лише екіпаж: провідний льотчик-випробувач цього літака Олександр Галуненко, другий пілот Сергій Горбик, штурман Сергій Нечаєв, провідний інженер по льотних випробуваннях Михайло Харченко. Перший пробний політ Ан-225 пройшов успішно. Приблизно через 75 хвилин суперлайнер приземлився на льотному полі ДКБ.
За задумом конструкторів, «Мрія» мала стати першою сходинкою системи повітряного старту космічного корабля, літаючим космодромом, зі «спини» якого космічний «човник» із баком загальною масою 170 т мав стартувати на орбіту. Від самого початку основним завданням Ан-225 було перевезення різноманітних частин ракети-носія «Енергія» і космічного корабля «Буран». На рахунку «Мрії» з «Бураном» – 14 польотів у зв'язці загальною тривалістю 28 годин 27 хвилин. Але з розпадом СРСР фінансування програми «Енергія-Буран» припинилося.
У 2000 році розпочалися роботи з модернізації Ан-225 з метою використання цього літака для перевезення комерційних вантажів. Це рішення було прийняте у зв'язку з великою кількістю запитів, що надійшли до авіакомпанії «Авіалінії Антонова» на перевезення більш важких вантажів, ніж міг підняти Ан-124 «Руслан».
«Мрія» пройшла ряд сертифікаційних іспитів і з 2001 року виконує комерційні перевезення у складі парку авіакомпанії «Авіалінії Антонова».
Наразі на рахунку «Мрії» – 240 світових рекордів. У тому числі перевезення найважчого вантажу: комерційного – 247 т, комерційного моновантажу – 187,6 т (генератор для електростанції разом із спеціальною рамою з Франкфурта в Єреван), плюс абсолютний рекорд вантажопідйомності – 253,8 т. Крім того, «Мрія» перевезла найдовший вантаж в історії повітряних транспортувань – дві лопаті вітряка завдовжки 42,1 м кожна.