Як три українські стартапи привернули увагу у світі
В інформаційному полі в останні кілька тижнів регулярно з’являлися новини про успіхи стартапів, якими українські розробники підкорюють світ. Проте за насиченими політичним життям вони залишилися мало поміченими, а даремно, адже саме такі винаходи поступово змінюють наше життя, хоч нам здається, що все сучасне приходить саме собою.
Тож Укрінформ вирішив детальніше розповісти про успіхи наших стартаперів, щоб коли їхні розробки стануть іще популярнішими, ми пам’ятали, що для подібного успіху не обов’язково народитися поруч з Кремнієвою долиною.
3DLOOK: приміряти одяг не виходячи з дому реально
Днями український стартап 3DLOOK отримав престижну премію від Louis Vuitton (LVMH Innovation Award) за технологію підбору одягу в онлайні. Вона дозволяє за допомогою всього лише двох фото визначити параметри тіла і підібрати речі потрібного розміру, не виходячи з дому, просто з телефоном в руках. “Надзвичайно приємна отримувати нагороду від таких людей, як Bernard Arnault, засновник LVMH, і Ian Rogers, колишній топ-менеджер Apple и Yahoo. Дуже вдячний команді, яка не щадила себе усі три роки заради ось таких моментів!” - написав засновник стартапу Вадим Роговський.
Як це працює? Після того, як інтернет-магазин встановить 3DLOOK на своєму сайті, клієнту потрібно просто зробити дві фотографії (фронтальне і бокове) на камеру смартфона і завантажити їх на сайт, вказавши додатково лише стать і зріст. Один клік — і клієнти мають свою точну 3D-модель, яка включає 24 вимірювання, зокрема довжину руки, довжину плеча, обхват стегон та талії, основу шиї тощо. В результаті можна миттєво отримати пропозиції одягу свого розміру кожного бренду на сайті. Розробники повідомляють, що додаток працює на кожному пристрої та на кожній платформі.
Вадим Роговський (підприємець та інвестор у сфері ІТ, а також засновник платформи мобільної реклами Clickky, серед клієнтів якої гігант електронної торгівлі Alibaba) заснував 3DLOOK рівно три роки тому і за час існування залучив $1 мільйон інвестицій. Причому спочатку цей додаток був задуманий як розважальний, що дозволяв “приміряти” на себе костюм супергероя, та згодом переріс у більш практичний і комерційний проект. За словами Вадима Роговського, завдяки нагороді компанія отримала можливість побудувати відносини з усіма Будинками моди LVMH (корпорація, до якої входять торгові марки Dior, Louis Vuitton, Givenchy, Kenzo, Moet Hennessy тощо), але в майбутньому планує також агрегувати дані користувачів (звісно деперсолізовані, без жодних фото, лише найбільш популярні моделі і параметри тіла), що буде корисно для виробництва і торгівлі.
Allset: обслуговуватися в ресторані зі швидкістю МакДональдз
Про інший стартап Allset, заснований українцями у США розповів «Голос Америки». Додаток допомагає позбутися довгого очікування страв у ресторанах і дозволяє поїсти там зі швидкістю обслуговування фастфуду. Ця ідея з’явилася в 2015 році у чотирьох студентів-міжнародників з КНУ, які 10 років до цього працювали над створенням різноманітних веб-сайтів та мобільних додатків. Як це часто буває у інноваторів, вони просто взяли і вдосконалили те, що їх самих давно не влаштовувало, а саме — зекономили час. З допомогою їхнього додатка не треба 30 хвилин чекати замовлення в хорошому ресторані, а можна зробити його заздалегідь і одразу оплатити за допомогою смартфона. Клієнт приходить у визначений час й одразу сідає за накритий стіл, а після — не витрачає часу на очікування рахунку й решти.
Команда розробляла додаток в Україні, упродовж двох років вдосконалюючи його, адже треба було врахувати орієнтовний час приготування тієї чи тієї страви: охололого теж ніхто їсти не хоче. А коли роботу завершили — стартапери переїхали у Сан-Франциско, де ними зацікавилися інвестори, вклавши в проект $8 мільйонів. На початку цього року компанія Allset розпочала співробітництво з Google, а її гендиректор Стас Матвієнко назвав це і перемогою, і викликом водночас та анонсував розширення команди, яка вже зараз налічує понад 60 співробітників і працює із двома тисячами ресторанів у США. Незабаром компанія теж планує займатися збором даних про користувачів – вивчати їхні смаки і давати поради, а також дорости до такого ж глобального проекту, як Uber. На жаль, в Україні додаток поки що не працює через ускладнену систему оплати.
Time 4 Machine: збирати моделі літаків без клею і гвинтиків
Інший цікавий український стартап ще не став таким популярним і широковживаним, як попередні, проте зробив справжній фурор на платформі з просування креативних проектів Kickstarter, зібравши у 28 разів більше коштів, ніж розраховував - $430 тисяч замість $15 тисяч. Українська моделююча компанія Time 4 Machine розробила металеві 3D-пазли, з яких можна складати мініатюрні моделі літака, потяга, трактора, танка, автівок, пише Kyіv Post. Зібрати їх можна без клею, а всі дрібні деталі можуть рухатися, приміром, у автівки відчиняються двері, а в літака крутяться пропелери тощо. «Нас надихала ідея повернути до життя давні традиції механіки. Але ми хотіли створити проект, який принесе щось нове у світі», - йдеться на сайті компанії.
Ціна окремих моделей – від $18 до $112, а комплекту – $432. Засновник Time 4 Machine Денис Охрименко вважає, що стартапу, який був започаткований у 2016 році, вдалося на платформі Kickstarter зібрати стільки грошей через його унікальність, адже такі речі не купиш у звичайному магазині.
Юлія Горбань, Київ