Експерти обговорили політику Facebook у боротьбі з гібридною війною

Експерти обговорили політику Facebook у боротьбі з гібридною війною

Фото
Укрінформ
Соцмережа Facebook упродовж кількох останніх років стала більш відкрито пояснювати громадськості свої кроки щодо протидії мови ненависті та дезінформації.

Таку думку керівник програм нових медіа ГО «Інтерньюз-Україна» Віталій Мороз висловив на засіданні “круглого столу”, організованого Міністерством інформаційної політики України та цією організацією в Укрінформі.

“Як відомо, Facebook упродовж декількох останніх років став більш відкрито комунікувати із громадськістю, зі світом, пояснювати, що він робить, щоб протидіяти мові ненависті та дезінформації. Facebook стверджує, що 5% усіх профілів у сучасній соцмережі є фейковими. Мені здається, що для України, яка перебуває у конфлікті, у нас є війна з Росією (умова гібридної війни), кількість профілів може бути значно більшою”, - сказав Мороз.

Він навів дані соцмережі, відповідно до яких у четвертому кварталі 2018 році на етапі створення було видалено 2,1 мільярда фейкових профілів, а в першому кварталі цього року — 2,2 мільярда.

За словами Мороза, поки що у нашій державі є 13-14 мільйони користувачів. “Ми є невеликою країною і на глобальному ринку маркетингу, ринку Facebook, ми не є великим гравцем, з іншого боку, такі країни, як Бельгія здані впливати на Facebook. Вони накладають штрафи... Однак в Україні немає такого досконалого законодавства, яке б дозволило якось впливати на Facebook. Тоді це вже питання до нас, чи нам потрібне таке законодавство, чи ми достатньо захищені напередодні виборів від дезінформації, яка є дуже складним феноменом, яку важко визначати”, - підкреслив він.

Заступник міністра інформаційної політики України Дмитро Золотухін розповів про досвід комунікації МІП з адміністрацією Фейсбук та окреслив найбільш проблематичні виклики. “Я вбачаю, що є дві ключові проблеми з політикою соціальної мережі саме по контенту. Особливо те, що стосується мови ненависті та дезінформації, тобто проблеми контенту. Перша проблема для мене, це те, що реакції на контент, який є шкідливий для України немає, тобто не видаляються і ніяк не караються ті користувачі, які розповсюджують мову ненависті щодо України та українців. І друга велика проблема — це те, що видаляється той контент та караються ті українські користувачі, які не мають каратися, на наш погляд. Наприклад, волонтери, українські журналісти”, - сказав він.

Золотухін зазначив, що українська сторона піднімати ці та інші запитання перед представниками соціальної мережі, а згодом Facebook призначила на посаду Policy Manager по Україні Катерину Крук.

“Це комерційна компанія. Вона є монополістом на донесення, на контроль певної інформації. Якщо монополіст ніким не контролюється та не обмежується, він вдається до зловживань. Це очевидно. Це економічні принципи роботи ринку, а не якісь контенті питання проросійськості чи не проросійськості. Я виступаю за те, щоб в українському законодавстві існував механізм, який ми можемо застосовувати проти монополіста. Чи будемо ми їх застосовувати чи ні — це вже десяте питання. У правовому сегменті має бути такий важіль”, - переконаний Золотухін.

Юрист Центру демократії та верховенства права (CEDEM) Ігор Розкладай розказав про можливості взаємодії громадянського суспільства з компанією Facebook. На його думку, тут варто встановити такі правила і досягти таких домовленостей, які будуть вигідними як для українців, так і для соцмережі.

Читайте також: Експерти звертають увагу, що Telegram - це не завжди джерело достовірної інформації

Розкладай повідомив, що минулого тижня у Берліні брав участь у фінальному обговоренні нового інструменту, який Facebook планує запустити у цьому році. Йдеться про зовнішній орган, до складу якого увійдуть 40 людей з усього світу, які у разі потреби зможуть вказати соцмережі, що у її правилах є проблема. “Тобто, якщо може виникнути така ситуація, коли буква стандартів не відповідає духу стандартів. В такому разі цей орган зможе надавати Facebook свої рекомендації. Очевидно, що дуже складний процес”, - додав експерт.

Захід відбувся за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією «Internews».

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-