
Стало відомо, як діяла “українська фабрика тролів” у Facebook
Про це йдеться у дослідженні аналітичного центру Atlantic Council's Digital Forensic Research Lab, опублікованому на сайті Medium.com.
“Велика кількість сторінок, створених 22 грудня 2018 року не містила жодного повідомлення. З 18 створених цього дня сторінок, які належали до бренду Politeka, 12 (66%) не мали жодного контенту. З 19 сторінок бренду Znaj не мали контенту 16 (84%)”, - зазначається у дослідженні.
Відсутність контенту, однак, не завадила цим сторінкам мати суттєву кількість передплатників. “У середньому 14 тис. 153 користувачі стежили за кожною із порожніх сторінок бренду Politeka і 12 тис. 307 - за порожніми сторінками Znaj. <...> Така кількість передплатників є незвично високою для сторінок без контенту та схиляє до думки про використання неавтентичних технік нарощування аудиторії”, - припускають експерти.
Окрім цього, близько 30% видалених сторінок було створено в один день - 22 грудня 2018 року.
Дослідники також виявили підозріло швидке зростання аудиторії сторінок за практично цілковитої відсутності реклами.
Фахівці Atlantic Council's Digital Forensic Research Lab звертають увагу і на використання однакових фотографій на різних сторінках та розміщення ідентичних повідомлень.
З огляду на те, що материнський сайт Znaj.ua на комерційній основі розміщав рекламні матеріали, дослідники схильні вважати, що вся Facebook-кампанія мала комерційне підґрунтя, хоча політична мотивація також присутня.
“Сторінки переважно публікували місцеві українські новини, багато з яких відбиралися з інших новинних видань України лише з частковим посиланням. Ця мережа могла бути частково політично мотивованою (деякі сторінки проводили особистісні нападки на певних українських політиків), а частково - комерційною за своєю природою”, - підсумовується в публікації.
Як повідомляв Укрінформ, у вівторок, 17 вересня, Facebook зупинив діяльність низки облікових записів і груп, які вели скоординовані кампанії дезінформації в Україні.
Було видалено 168 облікових записів, 149 сторінок та 79 груп, які загалом мали близько 4,2 млн передплатників Серед видалених сторінок, зокрема, акаунти видань Znaj.ua, Politeka, Hyser.